Linda hjärta Larven!

151213_01
Förra helgen for jag upp till Sundsvall. Jag hann knappt kliva av tåget, innan Larven tog med mig in i badrummet för att sätta upp en tandborsthängare till mig. De hade köpt 4 stycken, en katt till Larven, en gris till mamman, en hund till pappan (den ligger på limning när bilden tas, då lillfröken var tvungen att se hur den var ihop monterad) och en groda till mig.

151213_02
När vi var färdiga med inredningspysslet i badrummet åt vi lite Bite Line-pizza innan Larvens ögonlock blev mycket tunga. Jag fick äran att natta henne. Vi läste sagor och filosoferade lite, innan hon kom till ro och somnade.

151213_03
När jag kom ner i vardagsrummet lekte Fin-Turken och Omor den populära leken Hitta fjärrkontrollen. Vinnaren fick välja kanal. Vilket var enkelt då vi ville se På Spåret alla tre. När På Spåret och Skavlan var slut satt jag och Fin-Turken uppe och surrade. Vi hade mycket att ta igen, då vi båda två är ganska värdelösa på att prata i telefon. Vi har båda två så mycket för oss hela dagarna att vi inte hinner annat än att skicka något snabbt sms.

151213_04

När vi surrat klart bäddade jag i soffan. Eller, klar var vi väl inte men Larven drömde mardrömmar och vaknade så Fin-Turken fick gå upp till henne. Jag vaknade några timmar senade av en bok i ansiktet och en ljuv liten stämma som försiktigt undrade om vi kunde läsa bok. Till min glädje såg jag att förra besökets favoritbok – adressboken – var utbytt mot en bok som jag gillade när jag var liten. En bok med både text och bilder!

 

Kommentera

