Storkkliniken.

160101_01

Bilden stulen från internet.

Det här med Storkklinik i Danmark är inget som jag kommit på över en natt. Nä, redan i slutet av 2009 anmälde jag mitt intresse första gången. Då hade jag några förhållanden bakom mig som tagit slut just p g a min barnlängtan, och oförmåga att bli gravid normal väg (vilket jag inte visste då).
Två månader senare åker jag på en resa till Kina. Där träffar jag en man som övertalar mig att inte åka till Danmark. Ingen kines, nej en värmlänning som bor i Stockholm. Han övertalar mig att istället säga upp mig, sälja min lägenhet och flytta ner till honom i Fruängen. Han vill att vi ska bygga hus. Bilda familj. Han målar upp en fantastisk vardag.

Och jag faller som en fura. Säger upp mig. Packar ihop mitt hem och flyttar.

Ni kanske tror att jag är spritt språngande galen. Och det är jag ju i och för sig också. Men, den här mannen är inte en helt ny bekantskap. Han har jobbat ihop med min mamma i flera år. Syrran vet ochså vem han är. Alla har gott att säga om honom. Jag tänker noga över mina val, och känner att jag måste ge det en chans.

Jag flyttar 40 mil. Bara för att inse att hans intresse för mig, och för att hålla mig isolerad från vänner, bekanta och min mamma och syster inte avtar. Jag har trott på honom när han sagt att han vill ha mig för sig själv den korta tid vi har haft tillsammans på helgerna. Trots att vi efter flytten umgås dygnet runt, så får jag inte ha kontakt med mina vänner på telefon – det stör oss i vad vi nu håller på med. Jag får inte åka till min mamma i Gröndal. Han målar upp en omöjligt lång resa med kollektivtrafik som gör att jag på fullt allvar tror att jag måste ta bilen dit. Bilen som är hans och som jag måste be om lov att få låna…

Resten är historia, som du kan fördjupa dig mer i genom att söka på grov kvinnofridskränkning här i bloggen.

Storkklinik har alltså varit aktuellt förut. Och nu är det aktuellare än någonsin. Jag har konsulterat flera reumatikerläkare. Min ortoped, överläkaren på endokrinkliniken och min kurator. Ingen av dem ser någon anledning till att jag inte ska ta den här chansen. Reumatikerläkarna har ändrat min medicinering  så att jag inte ska riskera fosterskador, och de är beredd att ändra min medicinering ytterligare vid en eventuell graviditet. Överläkaren på endokrinkliniken har skrivit ut hormoner som ska förbereda min kropp så gott det går inför provtagningen. Kuratorn, som känner mig utan och innan då vi setts regelbundet under några år, sken som en sol när jag berättade att jag fyllt i den elektroniska journalen. Ortopeden säger att påfrestningen på min kropp, då framförallt mina höfter, inte ska vara någonting att oroa mig för. Om jag blir gravid, så måste jag förlösas med kejsarsnitt, vilket jag varken kan säga bu eller bä om. Jag ska bara få ordning på min onda högra höft. Sen så ska jag kontakta Storkkliniken i Danmark igen för intervju, samtal och provtagning. Det är nämligen inte bara att anmäla sig och betala in. Det ska kollas så jag har någon möjlighet att överhuvudtaget bli gravid. Jag har en bekant som blev gravid på tredje, och sista försöket. Så det är inte bara att åka ner, göra behandling och komma hem med ett litet foster i magen. Men jag ska i alla fall ge det en chans!

13 responses to “Storkkliniken.

  1. Weeeei! :)))

  2. Oh!! Ni kan döpa er till familjen storsh!!

    Äntligen nå positivt mitt i allt toka både här o där. Ja hejar på dej Linda!

    Kram från e och mini me

  3. Åsa och Hasse.

    Du vet att jag håller alla tummar för dig i detta. En liten halvdansk är precis vad du behöver i ditt liv. Och halvdansken behöver ju dig.
    Tror det blir en liten tjej med humör och humor!
    Kram.

    • Ditt stöd betyder oerhört mycket för mig Åsa! Klart kotten kommer att få både humor och humör, det kommer ju vara en stor del av mig 😂
      Kram!

  4. All lycka till! Hoppas det går vägen 🙂

  5. Stor kram, kära fyrmänning! Klart du ska åka till danmark, det kommer bli toppen!! Kraaaaam!!

  6. Alltså FY FAN för manipulativa män(niskor får jag väl helgardera med), känns lite som att det var mitt ex du beskrev. Det borde finnas en särskild plats i helvetet för såna människor. Tummen upp för storken!

  7. Jag har läst att inseminering av singelkvinnor mest troligt kommer att bli lagligt i Sverige redan nu i vår, april vill jag minnas. Bara som ett tips att kolla upp då det kanske är ett billigare och smidigare alternativ än Danmark.

    • Det kommer att bli lagligt, men trycket är enormt och jag tror jag läst att åldersgränsen inte kommer att vara lika generös som i Danmark (45 år).

Kommentera

