Somnade i väntrummet!

När jag kom in till ortopeden visade det sig att min doktor var sjuk, så han hade fått en vikarie. Den vikarierande doktorn undersökte mig, och sjukskrev mig i ytterligare tre månader. Vilket inte direkt var någon högoddsare med tanke på att jag somnade i väntrummet. (Nickade till. Vaknade. Och somnade om!)

Det behövdes inte fler röntgenundersökningar för att doktorn skulle konstatera att plasten i min höft är totalt utsliten. Vilket i sin del gör att jag har svårt att lyfta benet, böja mig ner och har inskränkt inåt- och utåtrotation. Han beställde operationsberättelsen från Sundsvalls Sjukhus, det var där de satte in protesen för 15-16 år sedan. Beroende på vad det är för fabrikat så finns det två olika sätt att operera. Jag har godkänt båda, och hoppas att det går bra vilket sätt det än blir. 

5 responses to “Somnade i väntrummet!

  1. Åh, vad jag håller tummarna att du får en superdupersnabb tid!✊
    Blir det vikarien el ord läkare som kommer att göra operationen?

    • Det blir ordinarie läkaren. Jag sa att jag struntar i vem som utför ingreppet, jag ska ju liksom inte prata med dem eller så. Jag kan ta vilken läkare som helst som kan utföra ingreppet. Men, det visade sig att själva ingreppet inte är så enkelt som jag först trodde, så det var inte så många att välja på och då propsade vikarien på att jag skulle opereras av min läkare. Så, det är väl bara att lyda råd och vänta….

Kommentera

