Återbrukshyttans Anny!

Anny har ju ställt ut på Formexmässan den här veckan. Hon har bott här hos mig, och vi har haft det supertrevligt – trots att vi egentligen inte känner varandra så bra sedan tidigare. Jag är ju barnsligt förtjust i att lära känna nya människor, och intresserad av mötet med olika personer.
Våra vägar korsades på nätet för några år sedan när Mirijam tipsade om Anny och hennes #morgonlugg på Instagram. Så började jag följa den kreativa tjejen med spretig lugg, en stor bouvier de flandres, och en glashytta i Bollnäs. Nåt år senare köpte Anny en skinnjacka på Gårdsloppisen i Sundsvall, där jag var med och sålde. Hur vi än vek ihop skinnjackan, jag och Fin-Turken, så blev paketet  enormt, och frakten likaså. Så jag svängde in med jackan i Bollnäs på min väg ner till Stockholm. Väl framme fick jag kaffe och sockerkaka, och ett soffbord! What´s not to like?! När Anny i höstas skrev på Instagram att hon skulle vara med på Skansens julmarknad så erbjöd jag henne sovplats. Uppvuxen med egenföretagande föräldrar med kontor hemma, så vet jag att man inte alltid blir direkt fet på sitt företag. Då Anny inte skulle stå på Skansen själv och sälja så undrade hon om hon fick bo här under Formex istället? Och självklart!
Det har varit en jätterolig vecka. Hon är kreativ, målmedveten, driven och inspirerande den där tjejen med spretig morgonlugg!

Oj! Nu har jag nominerat Anny och Återbrukshyttan till Eldklotet 2016. Äras den som äras bör.

One response to “Återbrukshyttans Anny!

  1. Pingback: Ska till Formex. | Jag har inte bara en hund

Kommentera

