One down. Five to go.

Har varit hos tandläkaren idag. Påbörjat Den Stora Renoveringen. Började med tanden som lagningen lossnade på vid knäck-incidenten för några år sedan. Innan tandläkaren satte igång borren frågade jag om det inte var lika bra att dra ut alla tänder och göra löständer? Jämna, fina, vita. Lätta att rengöra – rena drömmen! Men, tandläkaren ville inte dra ut mina tänder, så det är väl lika bra att hålla plånboken öppen hela våren.
Idag lagade hon tand 1 av 6. Det visade sig att det blivit ett hål i tanden där lagningen lossnat. Ett hål som hon hoppas att hon fick bort all karies ifrån, annars är det bara att göra om och rotfylla. Nu är i alla fall det vassa borta, så jag ska förhoppningsvis slippa skavsåret i kinden. Det borde läka fort. Idag höll de på i 40 minuter. Då jag har mycket svårt att gapa pga att mina käkleder var en av de första leder som reumatismen angrep så fick jag en bitkloss, och det gjorde stor skillnad!

Nästa gång ska jag ta med mig hörlurar så jag kan lyssna på nån pod medan de rotar på i min mun.

Kommentera

