Myrorna i Fruängen.

Idag kom mamma och hämtade mig och Tussen när hon slutat jobba. Vi skulle köpa hundmat, och så vill jag ha tag på en sån där fyrkantig portfölj som pappa hade på 80-talet. Tycker att Stadsmissionen på Liljeholmen är dyr, så jag tänkte att vi skulle åka till ett Myrorna som jag och Nina var till för några år sedan. Det låg efter avfarten till Fruängen, innan Skärholmen, ungefär. Så vi slog på Google-maps och for. Till Årstaberg.
Tänkte att de kanske flyttat, var ju flera år sedan jag var där… Efter att vi åkt runt adressen i Årstaberg två varv gav vi upp. Det fanns inte någonting som visade att det skulle vara nån loppis där. Vi vände, och for på känn. Tänkte att jag skulle känna igen mig. Vilket  n a t u r l i g t v i s  inte hände. Vet inte riktigt hur jag tänkte där… Så jag använde en livlina till, och ringde Nina. Hon hade inte hade tid att svara, så hon sms:ade och undrade vad jag ville. Svarade att jag letade Myrorna i Fruängen, och fick till svar: Finns de där?

160129_02Jag vet i alla fall vad det är jag letar efter! En sån här portfölj. Eller två.

Så, inte nog med att jag inte hittade. Jag visste inte ens vad det var jag inte hittade till. Tydligen är det Stadsmissionen som ligger där, också.

2 responses to “Myrorna i Fruängen.

  1. Typ Bredäng? Typ det man ser från motorvägen?
    Har tänkte flera gånger att jag ska åka dit men varenda gång jag är i stockholm så glömmer jag bort det 😦 Men en vacker dag…

Kommentera

