Veckonummer. Sak som kan driva mig till vansinne.

Fick ett meddelande här om dagen som gick ut på att jag och byrackan ska infinna oss på en viss adress, en viss sommarvecka. Sommarveckan var omnämnd med veckonummer. Borde det inte vara olagligt att omnämna veckor med endast deras nummer?! Särskilt om du tilltalar någon som är sjukskriven och mycket dagvill? Jag tackade naturligtvis ja till inbjudan. Men jag har ingen aning om när det är jag och byrackan ska infinna oss. Om vi har otur så är det under samma vecka som det är Formex, och då är jag hemskt ledsen men då måste de andra 8 tjejerna ställa om sin semester…

5 responses to “Veckonummer. Sak som kan driva mig till vansinne.

  1. Nejnejnej, ingen lagstiftning mot veckonummer, då rämnar hela min tillvaro. Har byggt upp cirka ALLT på att veckor har nummer, fast jag brukar iofs nog mer säga ”vecka 7, det är den veckan som börjar med 15 februari” för att det inte ska bli några missförstånd 🙂

    • Tänk om alla var så schyssta! Jag har ingen aning om när jag och byrackan ska infinna oss, men beräknat på att ett normalt år har 52 veckor så borde veckor som börjar på 3 vara på sommaren…

  2. Jag tror att det är skolvärlden som i sin tur fått in alla föräldrar i det där tänket. Veckonummer är väl inte så väldigt vanligt förekommande utanför den svenska gränsen vill jag minnas?
    Numera har jag motvilligt fått vänja mig vid att ha lite koll på veckonummer i jobbet, men jag är fortfarande ruggigt dålig på det. Så pass att jag köpte en enkel väggkalender och satte upp bredvid skrivbordet så att jag enkelt kan vända huvudet när jag pratar med nån anställd (med barn i skolåldern) som undrar om de kan få ledigt ”onsdag vecka 7?” så att jag kan låtsas vara världvan… Vad det är för fel på datum istället vet jag inte 😉

    • Exakt! Vi har ju datum varenda dag, de borde väl vara värda någonting?!

      I går fick jag ett sms där det stod att kullen där min kompis tingat en valp är leveransklara v20. I dag frågade jag kompisen (naturligtvis) när v20 är, han måste ju ta ledigt så jag räknade med att han har koll… Men, han hade ingen aning!

      Googlade och ser att det är i mitten av maj.

      • Haha, just så! Enkelt att slänga sig med veckonummer för att åtminstone försöka hänga med, men inte så lätt när man ska veta när det faktiskt är… 🙂

Kommentera

