Vidskeplig?

Inte jag inte! Jag tror på saker man kan se på. Sånt man kan bevisa. Ta på. Jag tror inte på andar och spöken. Jag sitter inte och kollar på Caroline Giertz när hon och nåt medium besöker olika hemsökta hus i Det Okända. Jag klarar inte av sånt. Det kryper i mig. Jag kan hitta logiska förklaringar på  a l l t  de håller på med. Det mesta tror jag handlar om pengar och uppmärksamhetstörst.

Men. Nu har jag själv haft en sån där upplevelse som jag inte kan förklara. Här om natten hade jag svårt att sova. Jag löste korsord. Kollade på Instagram. Spelade Candy Crush och vred mig. Plötsligt kände jag hur någon knackade mig på ena axeln. Det var så tydligt att jag vände mig om. Det var naturligtvis ingen där. Jag blev inte rädd. Just då kändes det fullt naturligt att det varit någon (osynlig) som knackat mig på axeln. Jag drog bara upp täcket och fortsatte att försöka sova. Efter den här händelsen har det inte hänt någon fler gång.

Men, någonting som däremot upprepar sig ganska ofta är det här!

160202_02
Det kanske inte syns så väl, men det står ”Inspelningen kräver kanalbyte Tivo-boxen vill byta kanal på 20.00 för att inspelningen ska kunna starta på Tivo-tips ‘Stewarts & Hamiltons’ på 11 Kanal 11”. Vad Stewarts & Hamiltons är har jag ingen aning om så jag var tvungen att kolla på TV.nu.

160202_01

Jag har absolut ingen som helst aning om vad det är för program. Det matchar ingenting annat jag brukar titta på eller favoriserar. Jag visste inte ens om att jag hade Kanal 11!

Jag har funderat länge på varför Tivo-boxen föreslår diverse konstiga program, men nu har jag kommit på att det måste vara… Tja… Det där som knackade mig på axeln här om natten som uppenbarligen programmerar Tivo-boxen i smyg. Nu ska jag försöka hålla reda på vad det är för program som föreslås. Ni får gärna hjälpa mig hitta en röd tråd, eller en mening med dessa program.

One response to “Vidskeplig?

  1. Pingback: Dax för kanal-byte, igen! | Jag har inte bara en hund

Kommentera

