I en sal på lasarettet…

Några timmar på akuten. De har tagit cirka tusen blodprov och mätt mina vader och joxat. Har fått kontrastvätska och gjort skiktröntgen av lungorna. Den visade att jag har flera små proppar, i båda lungorna! Så nu har jag fått propplösar-spruta i magen och en säng på en avdelning. Dör lite när jag får på mig sjukhusstassen. De har nämligen brist på ALLT här på avdelningen. Byxorna står det 80-90kg på! Rocken är nästan för samma viktklass.
Nu ska jag ragga tag på en tandborste och lite tandkräm och försöka sova. Grannen snarkar och pratar i sömnen. Och nattsköterskan är inne var 15:e minut och tittar till mig.

 

4 responses to “I en sal på lasarettet…

  1. Skönt att du är i goda händer men tråkigt att du behöver vara där till att börja med. Tänker på dig och hoppas att de där propparna upphör att existera alldeles snarast! Kram till dig!

  2. Hoppas att allt ordnar sig och att du är hemma snart. Skickar en krya-på-dig-kram 💗

Kommentera

