Hjälp! Hur ska jag göra nu?!

Tog in jordpåsen från balkongen här om dagen, och nu hade jordklumpen äntligen både tinat och fått rumstemperatur. Så jag sådde några chilifrön. I de blå krukorna sådde jag röd chili som jag fått av Åsa. Och i de andra sådde jag den gula chilin som jag fått av Nina för några år sedan.

160215_03

Men, när jag skulle peta ner fröna, så insåg jag ju att jag inte hade någon planteringspinne! Jag gjorde ju aldrig någon när Nina och jag gick på trädgårds-slöjdkurs på Skansen. Jag gjorde ju en fågel, och skar mig i tummen.

160215_02

Tur man inte är helt hjälplös! Jag tog en blyertspenna och petade ner fröna. Och nej, fingrarna är inget alternativ då jag tar PK-prov i fingertopparna stup i kvarten numer så de är fulla i småsår som jag inte vill ha in jord i.

Kommentera

