Status på kroppen?

Tja, det tar 4-8 veckor för propparna i benet och lungorna att lösa upp sig. De ska försvinna på samma sätt som blåmärken gör. Vilket ju kan ta lite olika tid. Propparna i benet gör att det känns som om benet ska explodera när jag varit uppe och stått och gått ett tag. Nu vet jag att det inte kommer att explodera för jag har en chick, kritvit, tjock kompressionsstrumpa som håller ihop benet. Propparna i lungorna finns det inget att göra åt. Jag har olika svårt att andas, och kan få andnöd vid de mest skiftande tillfällen.
Propparna gör att jag mår illa, är trött och yr. Min kropp har tydligen ingen överlevnadsinstinkt, så när jag har lite dålig syreupptagning så prioriteras inte en fot eller händerna bort. Nä, min kropp väljer att strunta i hjärnan! Jag blev lite trög i huvudet av morfinplåstren jag får för min trasiga höft. Nu är jag tvärkorkad! Idag åkte jag fel igen. Jag kan numer tappa bort mig på de mest välkända ställen. Det obehagliga i att inte kunna andas gör att jag tyvärr har fått några panikångestattacker, vilket är oroväckande. Före jul förde jag på tal att trappa ner mina antidepressiva tabletter. Nu klarar jag mig inte utan dem. Ett steg fram. Två steg bak.

En glädjande sak är i alla fall att jag numer slipper den blodförtunnande Innohep-sprutan i magen varje kväll. Ett gissel för den spruträdda som med nöd och näppe klarar av att ta den vanliga Enbrel-sprutan en gång i veckan. Det ska tydligen räcka med Warantabletter.

4 responses to “Status på kroppen?

  1. Hmmm, låter inget vidare alls…❤❤❤

  2. Fortsätt krya på dig! Förstår paniken, andas vill man ju gärna kunna….

Kommentera

