En fantastisk Krya-På-Dig bukett och choklad från Åre!

Idag har jag haft fullt schema. Upp och iväg till SöS för PK-prov och samtal med koagulationssköterska på Hematologen. Sedan till jobbet för fredagsfika och inlämning av nyckeln till postboxen. Jag blev mycket stressad när jag såg på Reseplaneraren att jag skulle avverka sjukhusbesöket på 10 minuter för att ta bussen kl 08:12 från SöS om jag ville hinna i tid till jobbet! Stressen maxades när koagulationssköterskan inte var på plats kl 08:00, när jag var det. Dock drop-in tid till 10, men det hade ju jag inte tid med idag! När hon väl kom, så var hon jättesurrig och ville läsa igenom hela journalen och joxa. På kem. labb hade de knappt heller vaknat, så där tickade minuterna på klockan snabbt iväg.

Men, Reseplaneraren tycks utgå från att man ömsom ålar och ömsom kryper fram! För trots att allt och alla tog en väldig tid, och jag promenerar i samma hastighet som en liten snigel, så kom jag fram till jobbet precis i tid till fredagsfikat.

160219_01

Väl framme på jobbet fick jag en massa kramar och en fantastisk Krya-På-Dig bukett och choklad från Åre! Åh, vad jag saknar mitt jobb!

160219_02

På vägen hem hämtade jag upp Tussen. Och nu har det hänt igen! Förra gången var det hans koppel som var spårlöst borta. Idag var det halsbandet. Tur han är snäll och följsam. Jag satte nämligen fast kopplet i en knut i hans stickade tröja. Det fick en gummibands-effekt som var väldigt behaglig för både mig och honom. Han gick nästan lika bra som när han är lös. Men, det kändes ändå inte helt säkert med koppel i en prydnadsknut när vi sneddade över Norra Bantorget på vår väg hem.

Nu har Malin hämtat Tussen och jag sitter och ser dokumentären om den fantastiska konstnären Carl Johan De Geer. Snart är den här dagen till sin ända. Och jag längtar till imorgon! Av två anledningar – dels för att då är Pappas födelsedag över, och dels ska jag och Nina pyssla och fika och umgås!

Kommentera

