Läkaren på Hematologen var väldigt noggrann.

Hon kollade ALLT! Och då menar jag verkligen allt! Hon kollade pulsen i mina fötterna på flera ställen. Klämde mig länge på brösten. Frågade om jag gått på mammografi, och om jag tagit mina cellprover. Gick igenom alla mina lymfkörtlar. Frågade om allt möjligt och till slut förklarade hon att när man får proppar så här ”spontant” så är det oftast för att det finns cancer i kroppen. Jag blev alldeles iskall. Hon frågade om jag hade kliande födelsemärken, eller om de hade förändrat sig något. Och så kollade vi alla mina födelsemärken, och hon tyckte att alla såg snälla ut. Jag kommer att få fortsätta behandlingen mot proppar, förmodligen livet ut då jag har Protein-S brist. Jag frågade om jag inte kunde få något annat än Waran, och det finns andra mediciner att få. Nu står jag helt utan några dagar för att mitt PK-värde ska sjunka till under 2,o (hade 2,9 i måndags) så jag kan få börja med en annan medicin.

Jag trodde att jag skulle bli utskriven… men så lätt släpper de mig tydligen inte.

Kommentera

