Pang!

Där satt den. Tredje gången jag sitter i en stillastående bil som blir påkörd bakifrån! Första gången var värst. Då smackade en liten gubbe in i min bil i 90 km/h vilket resulterade i en rejäl whiplash, bruten käke och sjukskrivning. 

Andra gången hade jag hämtat mamma på tåget. Då stod vi still vid ett rödlyse. Hundarna och golfbagen rasslade omkring bak i skuffen, men vi klarade oss bra.

Idag var det dax igen. Mamma och jag stod still när en bil knuffade till oss. Jag kände direkt hur det spände till i nacken och strålade mot ögat… Bilen klarade sig bra, och jag hoppas att jag också gjorde det. Jag rörde mig så gott jag kunde i bilen, och när vi kom fram till Karolinska så var det en del att gå innan jag kom fram till ortopeden (vi var alltså på väg till sjukan när vi blev påkörda). Väl hemma efter sjukhusbesöket så tog jag en promenad med Tussen.

4 responses to “Pang!

  1. Hatar när folk ute i trafiken inte är uppmärksamma när dom kör 😔

  2. Men usch, sånt där kan gå illa. Ofta rädd när tex stora bilar envisas med att köra orimligt nära bakom. Tänk om man måste bromsa? Skönt att det verkar ha gått bra!

Kommentera

