Influensa, 2016 års-edition.

Första veckan trodde jag att jag skulle dö. Jag sov. Så mådde jag illa. Och sov. Och sov. Så skickade jag ett sms till mamma där jag tog farväl och meddelade att jag höll på att dö. Mamma gjorde det enda rätta. Hon handlade en massa mat och kom över och hälsade på sin döende dotter. Då mina ben var som spaghetti och jag hade svårt att få åt mig andan ville mamma prompt att jag skulle ringa 1177. Jag ringde, och fick veta att jag måste in för att undersöka lungorna igen. Och ärligt talat var lite osäker på om jag fått i mig min blodförtunnande medicin varje dag, så det kändes ganska tryggt att få komma in och kolla att allt var okej.

Sju (7) timmar senare lämnade vi akuten. Isotopundersökningen var lika obehaglig som förra gången! Först blev handflatorna heta av kontrastvätskan, sedan förflyttade sig värmen genom kroppen och det slutade med att det kändes som om jag kissade på mig! Schuukt obehagligt! Men, jag hade inte fått några nya proppar i lungorna! Och de proppar jag hade var borta. Att jag hade svårt att andas berodde på att jag hade en kraftig övre luftvägsinfektion. Jag följde med mamma hem. Vi hostade och snorade oss igenom första veckan tillsammans och hon hjälpte mig att rasta Tussen.

Andra veckan ville jag dö. Då slog nämligen febern till. Hostan hade övergått från en torr hosta till en hemsk slemhosta. Den här veckan drömde jag de galnaste mardrömmarna man kan tänka sig.

Men, nu har det vänt! Jag kan uppskatta fågelsången igen. Jag ser världen i färg och jag kan känna smak och doft när jag äter.

3 responses to “Influensa, 2016 års-edition.

  1. Men åh, lilla gumman!
    Skönt att det har vänt!!!
    Glad Påsk på dig!💛💛💛💛

Kommentera

