For till Malmö. Blev nästan blind. Sov med Stefan. For hem med rabarber.

Ni som gjorde som jag sa och klickade på länken till Mirijams blogg så vet ni redan ungefär vad jag har pysslat med när jag var till Malmö. Då kan ni klicka vidare till en annan blogg… eller kolla vidare på min vettja!

160602_01

Jag klev upp kl 04 förra torsdagen och satte mig på tåget. Lagom till lunch stod jag med fötterna i havet!

160602_02

Då Malmö fortsatte att leverera ett fantastiskt väder, drog vi till en badsjö dagen efter. Vi var där tidigt och fick bästa platsen (i alla fall om man badar med hund och barn) i skuggan under ett stort träd.

160602_03

Vi käkade glass i Smygehuk. På bilden är jag nästan blind. Något knas med linserna. Trodde jag fått hudkräm på dem, men de blev inte bättre när jag kom hem till lägenheten och gjorde ren dem. Med glasögonen på näsan kom min syn sakta men säkert tillbaka, och jag kastade både linser och linsvätska.

160601_04

På kvällarna, när barnen somnat i den stekheta lägenheten, satte vi oss ner på balkongen med varsin öl och surrade.

160602_04

Och sen klämde jag ner mig bredvid (och under) Stefan, nätt liten Grand Danois-korsning av nåt slag från Irland.

160601_03

Till Sigges stora glädje tog vi Pågatåget till Lund. Vi hängde i Stadsparken och drack islatte. Vi åkte till brofästet och kollade på Danmark. Och tåg.

160601_06

Som grand finale avslutade vi vår minisemester med att åka till Österlen och gulla med små djur. I Pomonadalen fanns det hundvalpar som var både en vecka gammal, och de som var 7 veckor (tror jag). Det fanns två stycken dygnsgamla lamm, hästar, höns och grisar och griskultingar.

160602_06

Så var min semestertrip slut, och jag tog tåget hem till Stockholm igen…

160602_07

… med rabarber från Pomonadalen i min tygväska. Thilde sa nåt om rabarberkladdkaka. Jag tror inte ens jag törs Googla på det…

Kommentera

