Förberedelser för ”semestern”.

160603_01

Då jag inte fått någon operationstid (och det snart är sommaruppehåll på kirurgen p g a värmen) så är jag fortfarande sjukskriven och går hemma och drar benen efter mig. Förra veckan hälsade jag på Mirijam. Den här veckan har jag legat hemma i soffan med halsont och snor. Nästa vecka ska jag åka norrut och passa Fin-Turkens hus och katt. Mamma kom förbi i dag och hämtade upp de växterna som jag är lite rädd om. De ska få bo hemma hos henne på sommar-kollo.

160603_02

Några hibiskusar jag drivit upp från sticklingar jag snott, min rumsgran, en oleander, en physalis och en bougainvillea som jag lyckats övervintra i trapphuset.

 

2 responses to “Förberedelser för ”semestern”.

  1. Du förrästen! Behövde Siv o majsan en norrlandsbostad? Jag har fått en bur över,den har passerat bäst före o men den kanske kan duga ändå?

Kommentera

