(Fågel)bajs också!

160611_01

Jag plockar alltid upp efter den hund jag är ute och går med. Min hund, eller någon annans spelar liksom ingen roll. Andra ska inte besväras av att jag hänger med hundar och hundfolk. Men, när jag ser de enorma grön/svarta bajskorvarna efter de här eländiga kanadagässen så känner jag mig uppgiven. Hur jag än plockar upp efter Tussen på våra dagliga promenader runt udden så är det ändå massor av fågelbajs i högar större än hans. De sätter sig inte heller på gräset utan skiter överallt. Nu får man kryssa fram på gångvägen för att inte trampa i bajs och halka. Orädda och ilskna är de också. Skitfåglar om du frågar mig!

Kommentera

