Marsvinsburen är klar!

Du vet, den jag gjorde en prototyp av här om dagen. Jag försökte att själv hantera vaxduken i storlek 140×200 cm i två dagar. Men då mitt köksbord inte räckte till och jag inte kan sitta på golvet och pyssla som vanliga dödliga (p g a sjukskriven i väntan på operation av en höft) så var det som att klä på en tjurig 5-åring i storm. Jag fick be mamma om hjälp. Eller, hon erbjöd sig och jag var inte sen att tacka ja! Vi skulle ledigt ha kunnat vara en till som höll och tejpade den där rackarns vaxduken. Men, några timmar senare var vi klar med vårt mästerverk!

160816_03
Så här jobbade jag innan mamma kom till undsättning. På en kökspall.

160816_02
Här ser du mamma böja till ogräskanten i plast, ifall du undrar vad jag menar.

160816_01

Och här, det färdiga resultatet!

Om du vill göra en likadan så behöver du:

  • Stor bit vaxduk
  • Massor av bred tejp
  • Någonting att staga upp kanten med, vi använde sån grön ogräskant i plast (på rulle från Plantagen)
  • Tålamod och nära till skratt

Spara

Spara

2 responses to “Marsvinsburen är klar!

  1. Snyggt jobbat! Sicket lyxboende det blev 🙂

Kommentera

