Kan vi prata lite om mens?

Sedan jag började med blodförtunnande i våras så kan det hända att jag förblöder till döds någon natt! Om jag inte vaknar och kliver upp och byter binda på natten får jag  r u l l a  ur sängen för att inte lämna ett blodigt stämpelavtryck på lakan och madrass. Helt galet! Sover därför med ett badlakan strategiskt placerat. Blodförtunnande medicinen krockar dessutom med medicinen som hjälper mot mensvärk, så oh the joy några dagar varje månad när jag vill ta livet av mig.
Någon som har något bra tips på att blöda mindre? Använda menskopp? Hålla sig vaken några dygn? Alla tips och förslag mottages tacksamt!

6 responses to “Kan vi prata lite om mens?

  1. Menskopp i kombination med binda rekommenderar jag. Min erfarenhet är att menskopp inte underlättar om man blöder rikligt, är den full så blir det översvämning och det där med ”du behöver bara tömma den morgon och kväll” känns lite som ett hån (dock anser jag att menskopp har så många andra fördelar att jag ALDRIG kommer att använda något annat i alla fall), men en viss volym av syndafloden bromsas ju så att säga upp på vägen.

    • Ja, jag är lite inne på att skaffa en sån. Det känns ju dessutom bättre att slabba med en sån än att förbruka bindor i en rasande fart!

  2. Läs mer om just menskopp, på menskopp.se 🙂

    • Var in och läste igår, tror det var på menskopp.se. Gjorde ett test för att se vilken menskopp som kan passa mig. Väntar på mailsvar 🙂

  3. Kan tipsa om att googla runt och kolla priser på menskopp. Jag hittade en sida som jag tyvärr inte kommer ihåg just nu som sålde tvåpack till lite bättre pris. Då kan man ta en i varje storlek för man vet ju faktiskt inte förens man väl testat och man kan ha olika under de olika dagarna i cykeln. Plus att de hade koppar i svart färg, känns fräscht tycker jag.

Kommentera

