Pensionärer och Pocke Stop.

Jag sover med öppet sovrumsfönster. Eller, jag sov med öppet sovrumsfönster. Nu måste jag stänga fönstret för att inte bryta ihop. På kvällar och nätter är det ett mycket populärt Pocke Stop precis utanför mitt fönster, vilket får till följd att det står en liten klunga med barn och tonåringar och skrikpratar med varandra när jag går och lägger mig. På morgonen vaknar jag av att det sitter (minst två) pensionärer på en parkbänk utanför mitt sovrumsfönster. En av dessa är nästan stendöv, och mycket surrig. Varpå de andra pensionärerna skrikpratar…

2 responses to “Pensionärer och Pocke Stop.

  1. Livet självt utanför sovrumsfönstret med andra ord 😉

Kommentera

