Hittat massor av nypon!

Gick en ny väg på kvällspromenaden med Tussen, och helt plötsligt stod jag i ett hav av röda, fina nypon! Då jag alltid har extra hundbajspåsar med mig så började jag att plocka.

Nypon är ju proppfulla med C-vitaminer, och är det någonting marsvin behöver dagligen så är det just C-vitamin!

Jag gjorde en nypon-girland som jag hängde i solen i köksfönstret. Jag hade tänkt göra flera, men nyponen var rätt så hårda så det blev flera ofrivilliga blodprov.

Googlade på nypontorkning, och såg att man kan dela nyponen och torka på plåt i ugnen. Tror bara jag delat 7 nypon när jag insåg att det inte var lättare att bemästra dessa hårda skapelser med kniv än med nål. Här höll mina fingeravtryck på att stryka med. Men, nu är det klart! In i ugnen på 40 grader med öppen lucka några timmar.

Kommentera

