Om man köper nysilver på Tradera får man putsa i dagarna tre. – Gammalt Djungelordspråk.

Jag har slitigt med de svarta pjäserna! 

Först la jag dem i diskhon, folie under, massor av bakpulver och på med kokande vatten så det fräste. Efter en timme var vattnet så grumligt av smuts att jag inte kunde urskilja vad jag lagt ner. Jag gjorde om det här två gånger. 

Mjölkkannan var så hög att jag fick lägga halva i bakpulverbadet, och vända och ta andra sidan.

Sen plockade jag fram en gammal t-shirt och putsade klart nysilvret för hand. 

Kommentera

