Tores halloumibiffar!

Förra veckan gjorde Tore 7 år jättegoda halloumibiffar till middag. Jag lagade samma biffar till middag i kväll och de blev lika goda. Så här kommer receptet!


Tores halloumibiffar (recept ur Buffé)

Ett paket halloumi, 250 gram morötter, 3/4 dl ströbröd, 2 ägg, chiliflakes, salt och peppar. Riv de skalade morötterna och halloumin på grövsta på rivjärnet. Blanda ihop i en bunke. Jag knäckte äggen och blandade dem med ströbrödet för sig, innan jag blandade äggen, ströbrödet, morötterna och halloumin. I med chiliflakes, salt och peppar. Forma till 7-8 biffar. Lägg biffarna på bakplåtspapper på en plåt. Pensla med olja. In i ugnen 15-20 min på 250 grader, mitt i ugnen. Servera med bulgur, sallad och kall sås. Jag blandade crème fraishe med lite honung, saltade och pepprade och klippte i mynta.

2 responses to “Tores halloumibiffar!

  1. Det lät ju supergott, det måste jag prova!

Kommentera

