Så har jag gjort det igen.

Totalt överraskat mig själv alltså. I dag for jag och Tussen till Tobaksaffären för att hämta ut tre paket. Jag tog med mig en IKEA-kasse att bära hem paketen i.

Den. Räckte. Inte.

Ett av paketen var av ett behändigt format, det innehöll två assietter. 

Ett av paketen var felmärkt, så det måste jag kontakta Schenker om i morgon.

Det tredje paketet var enormt! En hel flyttkartong närmare bestämt.

Kollade snabbt igenom vad jag köpt de senaste dagarna, 4 små saker som man sätter på pet-flaskor för att använda dem som långtidsvattnare. Och fyra assietter, varav två var i det lilla paketet.

Hemresan var inte enkel. Dit där jag bor går det nämligen bara en busslinje. Och när den bussen kom så var den försenad. Och överfull. Busschauffören öppnade alla dörrar och ropade att man fick kliva på om man fick plats! Tussen är inte stor. Men han tar mycket plats. Vi klämde in oss i trappen vid den bakersta dörren, Tussen och jag. Flyttkartonger var det en jättesnäll granne som tog. Jag hade aldrig tagit mig hem med både flyttkartong och hund. Vid varje stopp på hemvägen fick jag och Tussen kliva av för att släppa av resenärer, och sedan kliva på bussen och försöka hitta plats att stå.

Det var inte förrän jag kom hem och öppnade jättepaketet som jag kom ihåg att jag köpt en trumpet! En jättefin trumpet! Jag kan inte spela trumpet, men jag tycker att de är otroligt vackra!

Kommentera

