En enahanda namnsdag.

For till Karolinska för en UL-undersökning av min vänstra handled. Den gör konstant ont, och jag förstår inte hur jag ska kunna använda den till att gå på kryckor om några veckor. Den är mest som en dekorativ kroppsdel just nu. Och det gör den bra! Min fingertatuering sitter på den handen. Naglarna är snygga, då jag inte kan använda handen till någonting så slits inte heller naglarna.

Läkaren som undersökte handleden behövde inte titta länge förrän han mumlade ‘en spruta där’ och ‘där kommer jag också åt att sätta en spruta’. Inte alls vad jag tänkt mig! Jag har fått två kortisonsprutor i handleden de senaste två åren, och ingen av dem har hjälpt. Däremot har de gjort förbannat ont!


Dagens två sprutor var inte trevligare än de två föregående. Tvärt om, här gjorde jag någonting jag aldrig gjort förut när jag behandlats med kortisonsprutor – jag tuppade av! Det gjorde så j*vla ont! Jag djupandades och satt ner under injektionerna. Men sen kunde jag inte sitta upprätt på en stol utan att det flimrade saker framför ögonen. Det var bara att lägga sig ner på britsen och vila en stund innan jag kunde åka hem igen. Med handen i en plasthandske, och med stödförband.

Nu är det vila i 24 h som gäller. Och jag får inte använda handen till något, jag får inte duscha eller blöta ner den. Totalt värdelöst! Hoppas att det hjälper nu. Nästa vecka ska jag tillbaka på en vanlig slätröntgen.

7 responses to “En enahanda namnsdag.

  1. Usch det lät verkligen inte kul. Men hoppas att de hjälper bättre än du har erfarenhet av. Ibland överraskas man så jag hoppas att det är en sån gång nu med. Krya krya!

  2. Ja sprutor i handen är inte skönt. I KNOW!! Men hoppas den hjälper. Skickar några styrkekramar till dig…

  3. Hur går det för dig, har du märkt ngn skillnad?
    Är det dags för operation snart? Såg att du ska hoppa på kryckor snart.
    Våra kroppar är inte som andras kroppar…🙁

    • Jag har mycket mindre ont! Men handleden är fortfarande stel som en pinne och det gör ont i karpaltunnel-delen.
      Operationen är inplanerad till tisdag nästa vecka, och jag hoppas den blir av nu! Förra operationen ställde de in 5 dagar innan.
      Håller med! Vi är lite speciella du och jag 😘

      • Jag ska hålla tummarna att det blir av!!! Skönt att smärtan är mindre, men du kan ju inte ha en stel handled om du ska hoppa på kryckor…😱
        Nu är det din tur, därmed basta!!💪💪💪

Kommentera

