Kaos på röda linjen!

Har försökt ta mig till IKEA Kungens Kurva i två timmar nu. På Liljeholmen har strömmen kommit och gått. Spärrarna har inte gått upp, eller så har de stått på vid gavel. Varken rulltrappor eller hissar har fungerat. Det var mörkt och ingen har hittat ‘sin’ buss, då inga skyltar eller informationstavlor fungerat. Ersättningsbussarna till Fruängen, där bussen till IKEA går, har varit överfulla redan innan de kommit till Liljeholmen.

Nu sitter jag på ett pendeltåg till Södertälje. Åsa och Hasse plockar upp mig och ger mig skjuts och sällskap. Om det inte vore för att jag köpt en Dux-säng för en mindre förmögenhet som jag nu ska köpa madrasskydd till hade jag åkt hem igen för länge sedan. Men, i dag är enda dagen jag kan åka innan jag ska in på operation, så det är bara att lösa det. Vill ju inte bloda ner min nya säng det första jag gör.

4 responses to “Kaos på röda linjen!

  1. Himla mycket krångel ibland…skönt att det löste sig till slut, fint med fina vänner!❤❤❤

  2. https://blogg.land.se/hanna-hellquist/fyndat/uschakta/ Tänkte direkt på dig när jag såg den häringa trumpetlampan! Det kan du ju pyssla ihop om du ute hittar nått bra ställe att möblera in din trumpet. Då blir den ju liksom både snygg och användbar!

Kommentera

