Jaha. Och här ligger jag och lipar.

Det inte bara utsikten som suger livslusten ur mig. Även maten i dag håller en nivå som faktiskt fått mig att ta till lipen. Jag brukar inte gråta. Ja, annat än när jag ser på romantiska komedier och på julafton när jag ser Karl Bertil Jonssons, eller när jag går på begravningar… när jag ser Folksams reklam med barn och hundvalpar som springer mot varandra på en äng och (så klart!) min egen födelsedag. Men, förutom det så gråter jag sällan. Idag gråter jag obehärskat. Jag gråter för att jag har ont. För att jag inte vet hur i hela friden jag ska klara mig när jag kommer hem. För att ingen från jobbet har hört av sig, fast jag sms:ade förra torsdagen att operationen äntligen blivit av. Jag gråter för att mitt hår har samma hemska Teskedsgumme-frisyr oavsett om jag har någon snodd i håret eller tar ur snodden och Baywatch-ruskar på hårmanen. Jag gråter för att jag har en bencementklump stor som en golfboll i magen. Jag gråter för att vävnaden runt höften visade sig vara svart när de äntligen opererade mig. Och jag gråter för att jag råkade googla nekros. Jag gråter för att jag är så j*vla tacksam att jag inte bor i ett land med (ännu) sämre vård! Och för att jag inte måste ta ett lån för att ha råd att operera mig (men kanske för att ha råd att lösa ut alla hjälpmedel som jag behöver ha hemma i några månader). Jag gråter för att jag känner mig så ensam, fast jag har så fantastiska vänner att jag måste be dem att inte komma samtidigt och besöka mig på sjukhuset för jag är för trött för det. Jag måste nog ringa endokrin-avdelningen och se om jag ska justera min hormondos. En insemination och graviditet nu är ju ändå inte att tänka på än på ett bra tag! Just nu är mitt fokus att försöka ta en dusch i dag.

6 responses to “Jaha. Och här ligger jag och lipar.

  1. Kram finaste Linda. ❤ Jag kommer och hälsar på när du orkar. Jag kan rekommendera Pinterest när man behöver döda tid. Krya på dig.

  2. Åsa och Hasse.

    Ibland behöver man gråta. Då ska man göra det.
    Kram.

  3. Bra att du gråter, bra att tankar och elände kommer ut…❤
    Men förstår att tankarna snurrar, skulle vara likadant här.
    Det är inte konstigt att du tänker som du gör, det blev ju inte riktigt som du hade tänkt dig, betydligt mer att fundera på…❤
    Tänker på dig och hoppas att det känns bättre nu!
    Kram kram

    • Ja, du vet ju hur det är. Men en sån här sjukdom är det ingen idé att planera nåt, men man måste ju ändå ha en plan. En riktning i livet. Jobbigt när allt stått still i nästan ett år, och sen blir det en massa bök.
      Känner att jag inte orkar ned minsta lilla motgång. Dagens gråt började när jag skulle lägga ut mitt tuggummi på en servett och missade servetten så tuggummit hamnade på golvet… 😳
      Kram Malla ❤️

Kommentera

