Sist jag såg på klockan var den 03:20.

Jag gav upp med att försöka sova plant och ställde in sängen så jag låg skönt och blundade. Helt plötsligt känner jag hur täcket är en levande varelse som liksom suckade och la sig till rätta på mig. Jätteobehagligt! Jag försökte verkligen att hålla ögonen öppna och inte somna, men det gick bara inte! Jag somnade och haltade omkring i ett bombat sjukhus, i olika operationssalar och sökte hjälp för min onda höft. I ett fikarum satt det några personer, bland annat Fabbe. Han filade naglarna på någon som jag inte såg vem det var. Alla hade operationskläder på sig. Även jag. Jag hade ockdå skygglappar, så jag hade en mycket begränsad syn. I fikarummet där Fabbe satt och filade någons naglar låg det även två lik på en rostfri brits. Någon hade försökt täcka dem med en stor bit grönt operatiostyg. Utan att helt lyckas.
Jag haltade ut därifrån och träffade på Åse. Jag skrek åt henne att jag hatade henne för att hon tagit Ebba ifrån mig!

‘Vaknade’ och tallen utanför mitt fönster var en gammal plåtleksak. En motorcykelpolis som bara stirrade på mig med sitt öga. Jag försökte lyfta armarna och komma åt lysknappen på väggen, men de lydde inte. 

Försökte skrika, men då stramade täcket åt min hals så jag inte fick någon luft.

Larmsignalen fungerade inte och jag försökte välta mig själv ur sängen. Allt för att få kontakt med någon sköterska och be om hjälp. Hjälp att hålla mig vaken, så jag slapp mardrömmar. 

Vaknade igen på riktigt kl 03:10. Alltså 5 min innan jag somnade…

4 responses to “Sist jag såg på klockan var den 03:20.

  1. Men usch va hemskt…ingen törnrosa-sömn där inte. Det blir ju ingen bra återhämtning. Sömnen är ju A och O. Hoppas du slipper fler mardrömmar.
    Skickar en krya-på-dig-kram som även håller alla maror borta 😍

    • Jag har tre olika sorters morfin. Om jag får sån dos att jag inte har ont så drömmer jag vidriga mardrömmar. Gränsen är hårfin så jag få ha rätt så ont och försöka sova ändå.

  2. Usch! Du har min djupaste sympati, jag drömmer ofta mardrömmar (är nog medicinerna som triggar det). Hoppas att nätterna blir lugnare. Och dagarna lite roligare. ❤

Kommentera

