Fast på andra våningen.

Peppen på att få lämna rummet kom av sig i dag då hissen pajade! Jag och några patienter till var fast på vår våning vilken består av våra rum, ett TV-rum och korridoren utanför våra rum.

Jag hade en rackarns tur, jag var den sista dom åkte i hissen innan den pajade. Hade ju lika gärna kunnat fastna i den!

Kvällen fick spenderas på rummet, och middagen fick jag upp på en bricka. Personalen var helt skärrad innan reparatören kom hit och fixade hissen. Och det förstår jag, tror inte att någon av oss här uppe kan gå ens på platten utan hjälpmedel. Jag får inte ens träna på att gå i trapp i år! 

Kommentera

