Rensa och sortera.

Jag visste ju att jag skulle vara sjukskriven några veckor efter operationen. Jag visste inte att jag skulle vara hemma i drygt tre månader, och jag visste inte att jag dessutom skulle ha sånna tuffa restriktioner! 

Restriktioner som tex;  inte stödja på benet förrän strax innan jul, inte böja mig ner. Inte sitta med foten neråt. Inte sitta i 90 graders vinkel, utan lite tillbakalutad hela tiden. Inte lyfta någonting. Och hela tiden med gåbordet Staffan mellan mig och det jag vill nå. Det är ett pyssel med bara en sån enkel sak som att borsta tänderna, jag måste spotta över handtagen på gåbordet, och jag får stå 30-40 cm från handfatet då Staffan är mellan mig och handfatets kommod.

Staffan förresten, modellen på gåbordet heter så och hädanefter kommer jag inte att skriva gåbord för det är ett mycket missvisande ord. Det finns inget med Staffan som påminner om ett bord över huvud taget!

Traven med gamla resväskor som syns bakom Staffan skulle jag under sjukskrivningen fylla med pysselsakerna som ligger utspridda över hela mitt hem.

Jag har köpt sånna bruna, adresslappar som jag tänkte fästa på respektive handtag med innehållsförteckning så jag slipper rota igenom exakt alla resväskor för att hitta vad jag söker.

Men den rensningen och sorteringen får vänta några veckor. Kanske några månader till och med… Mindfullnes-kursen jag gick här om året fortsätter att betala av sig! Om och om igen! Jag mantrar att inte stressa upp mig över saker jag inte kan påverka. Och läkning är verkligen en sån sak jag inte kan påverka.

Kommentera

