Det snöar och blåser.

Får man gå i ide nu? Är så trött. Har så ont i hela kroppen. Jag klarar verkligen inte av väderomslag.

Testade att laga ugnspannkaks i dag. Känner att jag vill se var mina gränser går när jag har sällskap som kan rycka in om det behövs. Tog fram mjöl med griptång från överskåpet, tur påsen bara var halvfull annars hade jag aldrig fått grepp om den. Ägg, smör och mjölk var det inga problem att ta ur kylskåpet och ställa på köksbänken. Liter-, deciliter- och tedkedsmåtten gick också bra att ta fram. När jag smält smöret var jag så trött att jag mådde illa, och var tvungen att gå och vila! Känns som om jag varit på värsta gympapasset! Vilade en timme och hasade in i köket och vispade ihop alla ingredienser. Sen var jag trött igen, och smeten skulle också vila. 30 min senare fick jag hjälp att ta fram formen, höja ugnsgallret och ställa in formen med pannkakssmet. Nu sitter jag och vilar igen och undrar hur i hela friden jag ska orka äta när maten är klar.

Kommentera

