Andnöd.

Sitter och ser på Beck. Har svårt att få i mig syre. Känns som om jag andas genom ett litet sugrör. Jag har vädrat och fått in lite sval luft i vardagsrummet.

Jag kontaktade koagulationsavdelningen på SöS i veckan och frågade vad jag skulle göra om jag misstänkte att jag hade en propp. Svaret jag fick var att kontakta vårdcentralen i första hand, och ta en ambulans in i andra hand. Men, jag borde enligt henne inte få någon propp nu när jag medicinerar med blodförtunnande.

Vet inte om jag tycker att det känns som om jag ska släpa min sargade kropp till SöS-akuten en natt till. Kollade på Vårdguiden 1177 och jag har inte alla symptom för propp i lungan. Det känns inte som de gånger då jag haft det heller. Jag väntar och ringer vårdcentralen i morgon.

Kommentera

