Fick så mycket energi i går.

Så nu har jag gjort en skadeanmälan på micron jag råkade elda lite i för några veckor sedan. Och jag har beställt en ny! Den micron som det brann i gjordes ren efter konstens alla regler av en vän. Till slut luktade den inte som ”den gamla pissoaren på Gullmars” längre. I alla fall så länge den inte användes. Så fort jag använde den så luktade det Ajax, as och bränd plast ur den. Det jag värmde smakade även Ajax, as och bränd plast. Jag fick låna en micro av en granne så länge. 

I år har jag gått hårt åt maskinparken. Jag har bränt motorn på en mixerstav som jag haft i 10-15 år. Två eller tre enklare mixrar, de klarar inte av halvtinade jordgubbar. Så i våras köpte jag en svindyr mixer med iskross(!) så nu j*vlar ska jag kunna göra mina spenat-smoothies.

Micron jag nu bränt var nummer två i ordningen i år. Men, den förra som pajade, har jag haft sedan 1994. Den var så liten att jag fick tilta mina mattallrikar för att få plats med dem i micron. Vilket inte är ett sås-problem så länge såsen är kylskåpskall. Såsen håller sig inte så bra på tallriken när den är varm och rinnig. Den micron har krånglat de senaste åren. En rejäl ruskning då och då har dock hållit den vid liv!

Kommentera

