SöS-akuten. Min egen snickerboa.

Var upp och tantkissade kl 03:51 i natt. Upptäckte ett stenhårt blåmärke på baksidan armen. Stor som en mellanflirtkula och upphöjd. Jag är så less på detta ras till kropp nu. Var ska man ställa sig i kö för en ny?

Den här ambulansen var utan blod i taket! Den förra var rejält nerblodad.


Orkade inte åka in direkt i natt. Googlade och kom fram till att en ytlig propp i armen inte kan vara så farlig. I morse kom hemtjänsten som vanligt. Hon tyckte att det såg ut som en propp. Jag duschade, tvättade håret och packade (ifall jag blir inlagd på någon avdelning) innan jag ringde efter en ambulans. Utan blåljus så klart! Känns inte som om det är någon idé att hetsa in, bara för att bli liggande flera timmar i en korridor.

Nu är jag på plats i en korridor.

2 responses to “SöS-akuten. Min egen snickerboa.

  1. Hoppas det inte är nåt allvarligt och att du får komma hem snart ❤

Kommentera

