Hjärnblödning i armen.

Det är alltså min egen diagnos. Jag fick komma hem sent igår. Läkarna som tittade på min arm kunde inte riktigt bestämma sig för om det var en ytlig propp eller ett brustet blodkärl. 

Det var i alla fall inget farligt, utan det kan tydligen bli så här när man har protein-S brist och medicinerar mot det. Skönt att veta! Jag hoppas att jag inte fick med mig vinterkräksjukan hem efter sjukhusbesöket! Den verkade härja fritt i korridoren där jag spenderade 8 timmar i går. De bakom huvudet hade vinterkräksjukan. Damen vid fotändan kräktes dock för att hon ätit leverpastej som gick ut den 7/11. Den förpackning tog slut i går 25:e. Hon var mycket upprörd att hon inte fick se på Postkodmiljonären! Dottern försökte lugna henne, samtidigt som hon skällde på henne för att hon ätit gammal mat.

När jag fick träffa läkarna hörde jag att de skulle gå på lunch, så jag frågade om jag kunde få ligga kvar i undersökningsrummet medan de åt och det gick bra. Så jag fick en timme i eget rum, utan hulkande människor runt omkring mig. Vardagslyx! 

Mitt emot undersökningsrummet fanns det två toaletter och ett sköljrum. Toaletterna var upptagna precis hela tiden på grund av illamående människor. Jag försökte hålla mig, kände inte för att kliva in i ett litet rum fyllt av magsjukebaciller. Men till slut höll jag på att kissa på mig. Då ambulansen jag åkte in med inte fick med Staffan(!) så hade jag bara kryckor med mig. Kryckor som jag får börja gå med om några veckor. Jag var inte jättepepp på att vingla runt med kryckorna. Men jag fick hjälp av en snäll sköterska, och jag fick dessutom använda toaletten i sköljrummet! Win! Sen var det slut på det roliga och fick jag vänta en timme ute i korridoren tills hemtransporten kom. Då jag inte har testat att sitta upp och åka bil ännu så får jag åka liggande transport. Mycket bökigt! Ska testa att åka bil till veckan, så jag slipper vänta 1-4 timmar på att kunna åka någonstans.

Nu hoppas jag att det är slut på akutbesök för i år! Det ska fan mycket till innan jag åker in igen. Jättemycket!

Kommentera

