Telefonkö.

Förra veckan började jag söka ett intyg jag behöver på FK:s hemsida. Då jag inte hittade det ringde jag tillslut kundtjänst. Handläggaren jag fick tala med på kundtjänst hade aldrig hört talas om intyget jag sökte, och rådde mig att ringa min personliga handläggare. Ringde min personliga handläggare, och fick reda på att jag tydligen bytt handläggare. Fick numret till min nya handläggare. Han svarade inte, så jag lämnade meddelad där jag bad att bli uppringd. Då var det torsdag.

I fredags svarade inte min handläggare, så jag ringde kundtjänst igen. Var placerad som nummer 198 i kön,och väntade en evighet. Ledsnade på att sitta i kö. Loggade in på FK:s hemsida igen. Hittade ett intyg som verkade stämma. Beställde det.

Fick det intyget idag. Det var fel. Fick även ett brev från min nya personliga handläggare att han var min handläggare och hans telefonnummer om jag behövde nå honom. Jag ringde direkt. Han svarade inte. Jag lämnade meddelande att jag ville bli uppringd. Igen. Han ringde efter en liten stund. Han förstod inte heller vilket intyg det var jag sökte. Men, det var inte heller så konstigt då han inte har rätt behörighet att handlägga mig! Jag ifrågasatte att han var min handläggare och fick veta att det var brist på handläggare. Men han skulle höra med någon kollega som hade K3-behörighet, själv hade han bara K2-behörighet.
Skjut mä!

Ringde kundtjänst igen. Och nu väntade jag en hel evighet! Fick tala med en handläggare som begrep vad det var för intyg jag behöver! Och handläggaren lovade att skicka det med posten idag!

2 responses to “Telefonkö.

  1. Hoppas det blir rätt den här gången… Min förre FK-handläggare svarade aldrig, och lyssnade aldrig på meddelanden. Hopplöst. :-/

    • Min förra handläggare blev så ställd när jag undrade vad FK kunde göra för att skynda på operation så jag skulle kunna börja jobba igen. Hon skulle höra med resten av teamet och återkomma.
      Det gjorde hon aldrig.

Kommentera

