Den stora tröttheten rullar in…

Idag vaknade jag trött. Tvingade mig själv att kliva upp när hemtjänsten dragit på mig mina stödstrumpor. Fast jag i ärlighetens nämn mycket hellre dragit täcket över huvudet och somnat om.

Men… i morgon är det julbord med jobbet. Så i dag måste jag sticka klart ponchon till Chef 2. Jag trodde jag kunde freebejsa ihop en poncho utan mönster. Det blev inte bra, så i helgen rev jag upp den jag stickat. Och jag fick tag på en kopia av mönstret jag tappat bort! Så nu är det bara att paniksticka, montera, tvätta, blocka och slå in i ett fint paket!

Så måste jag montera, tvätta, blocka och slå in den andra ponchon som jag stickat till Chef 1.

Och göra fina och personliga julkort X 5 till cheferna och jobbarkompisarna.

Kommentera

