Skinande ren tvättmaskin.

Här kommer ett husmorstips!

Jag körde handduken som Tratten satt på i transportburen när han kom hit här om veckan. Jag ska väl erkänna att jag bara kollade efter kiss och kräks på den. Skakade den lite halvhjärtat och slängde den i tvättmaskinen när jag konstaterat att det varken var det ena eller det andra på den. När jag tvättat klart var det en vit hinna på utsidan tvättrumman. Trodde först det var någon sorts klister. Men insåg efter ett tag att det var som stenmjöl – klumpbildande kattsand!

Körde maskinen tom på 95 grader. Inget hände.

Så fick jag tips om ättika! Hällde i lite och körde på 95 grader igen.

Kolla! Skinande ren tvättmaskin. Ingen ättiksdoft. Bara att köra på med tvätt igen.

Kommentera

