Tystnad tvagning!

På uppfödarens inrådan badade jag Majsan och Bettan innan jag satte ihop dem i samma bur idag. På så sätt bondar de i sin blöta misär, och de luktar båda valp- och kattungeshampo. Jag hade tänkt ha dem i varsin bur några dagar, men Bettan är så himla liten att hon inte når över kanten för att spana in Majsan, och hon var helt chockad av att vara ensam utan sin mamma, så jag valde att sätta ihop dem idag på förmiddagen.

170208_01

Nog bondade de i diskhon alltid. Bettan höll sig nära Majsan hela tiden.

170208_04

Majsan lärde Bettan alla trix hon kan för att ta sig ur diskhon. Hon är som en marsvins-ardenner! Stark, tung och snäll.

170208_03

Som tur är så är Bettan pytteliten och nådde inte upp till diskbänkskanten. Jag hade fullt upp med att hålla reda på Majsan, hade båda klättrat omkring hade jag inte hunnit med!

170208_02

Närbild på Bettan. Hon är helsvart med två små röda fläckar på nosen. Innan jag stoppade damerna i badet så ställde jag dem på vågen. Bettan väger 449 gram och Majsan 1089 gram. Ska bli spännande att följa deras viktutveckling framöver.

170208_05

Tillbaka i buren igen upptäckte Majsan att jag sänkt hönäten.

170208_06

Bettan hängav sig genast åt lite halmslöjd. Jag hoppas det går bra nu, och att de ska bli lika goda väninnor som Siv och Majsan var. Håll tummarna!

Kommentera

