En helvetes jävla skitkropp bortskänkes.

Igår var sjukgymnasten här. Han kom med tips om hur jag ska gå rakare nu när jag får stödja på det opererade benet. Fyra månader med rullstol, kryckor och en massa andra hjälpmedel är äntligen på väg att ta slut. Nu ska de äntligen börja avvecklas. Jag haltar jättemycket. Är 5 cm sned i ryggen. När jag blir trött (efter typ 10 steg) så gör jag en konstig grej med höften/ryggen, det ser ut som om jag kliver ner i en grop. Det är mycket att tänka på för att kunna gå rakt och bra.

Idag var jag alldeles röd om kinderna när jag vaknade. Jag tog mig till badrummet med hjälp av Staffan. Väl där kräktes jag galla av smärta. Tog mig till soffan, där jag fortsatte att kräkas till jag tog mig ner i liggande läge. Det blev bättre när jag fått i mig min dagliga dos av alvedon och morfin. Sånt jävla moment 22! Får ont av kryckorna. Och får ont av träningen som ska hjälpa mig bli av med kryckorna. Men jag kan inte vila mig i form och få tillbaka mina muskler och hitta igen funktionen i musklerna de kapat och sytt ihop, så det är bara att köra på.

Tog mig upp och ut med kryckor och hund. Fick stanna och kräkas två gånger i buskarna. Det hade snöat i natt, så det var halt. Imorgon ska jag knyta en kudde på rumpan och tejpa fast en kräkspåse i ansiktet.


Avslutade dagen med att tappa hundens fulla matskål i golvet så den gick i fyra bitar. Nu ska jag städa upp det och gå och lägga mig. Hoppas morgondagen är bättre!

6 responses to “En helvetes jävla skitkropp bortskänkes.

  1. Åsa och Hasse.

    Ska jag och Hasse ta ut Tussen imorgon vid 17?

  2. Kram ❤️❤️❤️❤️❤️

  3. Hoppas det kännts liiiite bättre idag?! Det är ju lite sån mentalitet i all träning..det som svider och pinar det ger resultat, det som inte dödar – härdar..men just när man är mitt uppi det så känns det då rakt inte så..:p man vill bara ”call it for the day and go home” meeeennnn… bättre göra det lilla man kan/göra lite än inget alls för det tar en ingenstans..”hang in there” och gör ”det lilla” så kommer det bli bättre. Kram

    • Bättre idag tack! Men långt ifrån bra. Har outsourcat kvällspromenaden av jycken då det är snö och is ute. Imorgon kommer sjukgymnasten på hembesök och ska ge mig massage. Hoppas det hjälper!

Kommentera

