Har varit med i ett matforum på nätet.

Under en veckas tid har jag fått redogöra för allt jag ätit. Frukost, fika, lunch, mellanmål, middag och kvällsfika. Alla måltider skulle fotograferas och beskrivas, om det var halvfabrikat om det var färdigmat eller lagat från grunden osv. Jag har reflekterat över att jag äter mycket bananer, och att jag dricker enorma mängder kaffe! Bananerna får vara, men nu har jag börjat dricka te på kvällen och slutat slentriandricka kaffe på dagen.

En annan sak jag reflekterar över är att jag, efter att undersökningen är avslutad, äter en massa skräp! Igår åt jag ostkrokar och en macka till middag! Varför gjorde jag det inte under tiden undersökningen pågick? Jag hade ju inte behövt fota ostkrokspåsen! Det var ju en nätbaserad undersökning, jag hade ju kunnat hitta på att jag gjort värsta långkoket.

Kommentera

