Jag, en husmor.

I dag har jag pressat apelsinjuice av tre kilo apelsiner. Gott att ha små byttor i frysen sen när apelsinerna inte är så goda. You may call me a prepper! Jag använde dock inte den snygga juicepressen på bilden. Jag använde en elektrisk, som inte gör sig lika bra på bild.

Då det blev en massa fruktkött över så testar jag att torka det i ugnen till marsvinen.

De älskar apelsin, men kan få svamp i munnen om de äter för mycket. Så jag tänkte att en liten krispig kaka kan de mumsa i sig. Det borde hålla att förvara ett tag, och nu har de fått fruktkött bara som det är. Klippte ner lite basilika också, mest för att det såg tråkigt ut. De äter väl också med ögonen, som vi andra?

Kommentera

