Ingefärashot med citron och honung.

Shot: Grovriv ingefära, lägg i kastrull med 1 liter vatten och värm till 60 grader. (Viktigt med temperaturen för att behålla antiinflammatorisk effekt) låt svalna något rör ner 2 msk honung. När det svalnat helt rör ner citronsaft från 1 citron och sila sedan av.


Så var denna dunderkur klar😊🍋🍯

Tips från Therese, en barndomskompis.

3 responses to “Ingefärashot med citron och honung.

  1. Hmm, påminner mig om att jag fått recept på en variant av guldmjölk med ingefära. När jag fick receptet hade jag inte ont och nu undrar jag var det hamnat… Ingegärs shoten verka enkel och bra – får nog testa.

Kommentera

