Utflykt till SöS.

I dag har jag, i sann pensionärsanda, haft en sak inbokad. Inte flera. En. Och det visade sig vara en väldig tur. Jag tog nämligen fel på tiden och dök upp på SöS två timmar och 28 minuter innan jag skulle varit där. Fikade lite. Väntade.
När det var 30 minuter kvar att vänta kom en sköterska ut i väntrummet och meddelade att min läkare var cirka 30 minuter försenad. Mer väntan.
Själva undersökningen tog nästan en timme. Jätteintressant! Bra läkare. Han var förtroendeingivande och tog sig tid att visa på både röntgenplåtar och en skelett-hand.

Sen skulle jag ta mig hem. Var så trött efter allt väntrumshäng och lite omtumlad av det jag fått se och höra om min lilla hand, att jag inte hittade hem. Satte mig på en buss och glömde att hoppa av vid någon av de tre hållplatser där jag hade möjlighet att byta till rätt buss. Så jag hoppade av, gick över vägen och åkte tillbaka. Hela vägen till SöS! Jag glömde att hoppa av igen! Hoppade av bussen och började om. Lyckades äntligen kliva av vid rätt hållplats! Hela utflykten tog ganska precis fem (5) timmar! Om jag åkt i rätt tid dit, och klivit av bussen på vägen hem hade det tagit max tre timmar. Jag behöver verkligen en personlig assistent! Eller opersonlig. Eller bara en vuxen som kan följa med mig dit jag ska och hem igen.

Jag har rätt till sjukresa med taxi till och från läkarbesök. Men jag glömde att beställa det i tid.

9 responses to “Utflykt till SöS.

  1. Tjoflöjt, vilken tripp!
    🙈🙊

  2. Vissa dagar alltså…

  3. Såna där dagar alltså….

Kommentera

