Daily Archives: 2017/05/01

NorrlandsOperans symfoniorkester.

I lördags besökte jag Musikaliska för första, men absolut inte sista, gången i mitt liv! Jag blev inbjuden av min Instagram-kompis Åsa från Umeå. Hon spelar viola i NorrlandsOperans symfoniorkester. Vi hade aldrig träffats förut, och jag är inte den som lyssnar på Elfrida Andrée, Jan Sandström och Jean Sibelius till vardags, så det kändes spännande både att lyssna på musiken och att träffa Åsa!
Musiken var magisk! Mina ögon tårades under första verket, Elfrida Andrées Andante quasi recitavio för stråkar.
Under pausen bjöds det på kaffe och kakor. Jag kände mig helt klart som en av de yngsta på plats när jag minglade runt med min kaffekopp.

Efter hela konserten fick jag följa med Åsa backstage på bubbel och mingel med hela ”bandet” som jag höll på att kalla ensemblen!

Åsa och jag hade jättetrevligt! Hon är varm och lättsam att hänga med! Alla jag träffade backstage var supermysiga. Åsa kommer jag att träffa igen! Sociala medier ger en nya vänner när de fungerar som bäst!