Daily Archives: 2017/05/12

Spelar Wordfeud.

Tror det är dax för SAOL att uppdatera ordlistan…

Magnetkameraundersökning, fy f*n va obehagligt!

Min stora rädsla är att bli levande begravd. Jag vill inte skrämma upp någon känslig, men det här var nära! Jag är mycket luttrad vad gäller behandlingar och undersökningar. Men det här är något av det obehagligaste jag varit med om. Fick ligga på rygg på en brits, det var halsryggen/nacken/ryggen som skulle undersökas. Det var väldigt viktigt att jag låg still och inte hade hudkontakt någonstans. Jag fick restriktioner på när jag kunde hosta och så fick jag en handduk mellan benen och order om att hålla händerna utmed sidorna. En mask placerades över mitt ansikte, den hade ett hål för ansiktet och fixerade huvudet så jag inte skulle kunna röra det för mycket. Sen kom det läskiga… en sköld placerades över mitt bröst, och så vips for jag in i tuben med en ringklocka i handen och Morgonpasset i P3 i öronen. Råkade titta upp och insåg att jag låg väldigt trångt. Tog ett djupt andetag och då slog mina bröst i skölden som placerats över bröstet! Kände hur paniken började pirra i kroppen. Fick sluta djupandas och fokusera på min vänstra stortå i sann Mindfulness anda.
Stortån och Kodjo Akolors röst. Stortån och Kodjo Akolors röst. Stortån och Kodjo Akolors röst.
Och inte hosta.
Stortån och Kodjo Akolors röst. Och inte hosta…
Hela undersökningen tog 25 minuter. Jag var snabbundersökt enligt sköterskan. Ibland tar det upp till 45 minuter. Det hade jag aldrig klarat! Mina 25 minuter kändes som en hel evighet!

Det var här om veckan jag hade min lilla nära döden upplevelse, och nu har jag fått svar att de inte hittade något avvikande. Nu kan jag köra på med sjukgymnastik!