Allt jag har tränat för!

Smög upp på en liten b-ponny här om dagen! Allt jag tränat för hela vintern. Mitt mål. Min morot. Att rida igen! Jag har inte ridit på fyra år. Inte ridit regelbundet sedan jag var 16. De senaste åren har jag känt ett enormt sug efter att komma upp i sadeln igen. Och nu har jag gjort det, efter klartecken från min ortoped och mina sjukgymnaster. Jag satt upp, skrittade 10-15 minuter, satt av. Gick på små rosa moln ut ur ridhuset. Ville bara skrika: DET GICK! Men, man får ju inte leva rövare i stallet, så jag fick spara det till jag lämnat stallområdet.

Dagen efter hade jag träningsvärk från hårfästet till tårna. Helt underbart! Bästa sortens träning. Jag får jobba med magstöd, andning, balans, hållning och jag kan inte låta tankarna fara iväg – total mindfulness! Nu ska jag fortsätta min sjukgymnastik så jag kan rida snart igen!

10 responses to “Allt jag har tränat för!

  1. Underbart!!! ❤️❤️❤️❤️❤️

  2. Så härligt 😀

  3. Ett hundliv

    Vad härligt! Hästar och ridning är balsam för själen! Och bra träning! 😊

Kommentera

