Rivstartade anemiutredningen.

08 var jag på fastande provtagning på vårdcentralen för att se hur jag ligger till när det kommer till salt(er?), mineraler och glukos. Känns skönt att veta varför jag är så vansinnigt trött hela tiden. Varför jag har huvudvärk, öronsus, myrkryp i benen och en arm, varför jag är yr och mår lite illa hela tiden. Något som inte känns lika skönt är vetskapen att min reumatolog hela tiden haft provsvaret utan att meddela annat än ”allt ser bra ut, förutom sänkan”. Jag har diskuterat trötthet och huvudvärk med samma reumatolog, och då skickades jag på magnetröntgen av nacken.

7 responses to “Rivstartade anemiutredningen.

  1. Blir så trött…
    När det uppdagades att jag hade låga järndepåer visade det sig att jag hade haft det i flera år och ingen läkare brydde sig om det, kul, not…
    Hoppas att du får hjälp nu så att du piggar på dig! ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
    Kram kram 😘

    • Jag begriper inte hur det är möjligt?! Varför tar de en massa prover om de inte bryr sig om resultaten?!
      Så himla lätt att avhjälpa.
      ❤️❤️❤️❤️
      Kram 😘

  2. Typiskt! Ska till läkaren imorgonbitti, mina besvär är väldigt lika det du beskriver och har varit så länge, de har tagit blodprov å allt ser bra ut. Utom att jag har lågt blodvärde då. Varför har de inte hittat. Den här gången får de se till att göra det, eller remittera mig nån stanns…

  3. Jag fick precis träffa en hormonläkare som konstaterade att jag haft struma sedan jag var typ 13 år…. Alla läkare har sett att sköldkörtelvärden varit konstiga, men ”de går säkert till sig”. Mmm.

Kommentera

