Grannen har köpt ett dragspel!

Och idag fick jag höra henne spela, och prova att spela själv! Har aldrig varit mer intresserad av dragspel än rent utseendemässigt. Tycker de är vansinnigt vackra, men har inte uppskattat musiken. Det skyller jag på Roland Cedermark!


Men nu är jag beredd att ändra mig! Det grannen spelade var jättefint! Och när jag själv fick prova var det inte så svårt att få fram fina toner (dock ingen melodi).

2 responses to “Grannen har köpt ett dragspel!

  1. Här är jag uppväxt med dragspelsmusik, min mamma, pappa, farfar och morfar spelade dragspel! 😊

Kommentera

